Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4024140555   L'ensenyament de la comprensió lectora a EI iCI
2018-2019   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   31/1/2019 - 29/5/2019 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Rosella
   c. de Josep Tarradellas, s/n (Viladecavalls) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Suports i Recursos Lingüístics
  
  
  
Tipus activitat   AIL3 L'ensenyament de la comprensió lectora a EI iCI
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Taller per reflexionar sobre l'ensenyament i aprenentatge de la comprensió lectora a l'educació infantil i el cicle inicial, i per analitzar i aplicar a l’aula diferents tipus d’activitats.
  
Objectius   Planificar activitats de lectura on s’identifiquin els tres moments del procés lector: abans, durant i després.
Incorporar a la pràctica docent recursos didàctics per ensenyar les estratègies de comprensió lectora.
Planificar activitats de comprensió per fomentar l’autonomia de l’alumnat en la lectura.
Conèixer i aplicar instruments per avaluar la comprensió lectora.
  
Continguts   El procés lector.
Models d’intervenció docent:
La lectura compartida (modelatge)
La lectura guiada / l’escolta estructurada (pràctica guiada)
La lectura autònoma (pràctica independent); ajudes i referents
Nivells de comprensió.
Estratègies de comprensió lectora.
Continguts i instruments per a l’avaluació de la comprensió lectora (què i com avaluar-la).
  
Observacions   Activitat adreçada als centres de l'Impuls de la Lectura que el curs 2013-2014 van assistir al cicle de conferències de l'Aprenentatge inicial de la lectura. (Tindran prioritat els centres de tercer any).
  
Formador/a   Montse Romero
  
Avaluació   Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació).
Planificació d’activitats de lectura amb les orientacions donades al taller.
Propostes per a l’elaboració d’acords de centre.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats planificades.
  
Persones  destinatàries   Activitat adreçada als centres de l'Impuls de la Lectura de segon i tercer any. (Tindran prioritat els centres de tercer any).
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   31/01/2018   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   dijous   30/05/2019   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent